Reklamáció és visszaküldés
Reklamációk
Kérjük, hogy reklamációját küldje el e-mailben a következő címre: info@elvisia.hu és javasoljuk, hogy olvassa el a megfelelő reklamáció benyújtásához szükséges útmutatót (lásd az alábbi linket). Ez felgyorsítja a reklamációs folyamatot, köszönjük.
Minden csomagot az átvételkor azonnal vizuálisan ellenőrizni kell. Ha a csomag sérült, azonnal tájékoztassa a futárt a helyszínen, és egyezzenek meg a további teendőkről.
Tükör vagy olyan bútor rendelésekor, amely üveges és tükör részeket tartalmaz, KÖTELEZŐ a csomagot a futárral együtt kinyitni és ellenőrizni! Ellenkező esetben a reklamáció nem kerülhet rendezésre a vásárló javára, ha a törést később jelentik be.
Ha a csomagban bármilyen sérült, megütött vagy más módon hibás alkatrészt talál, fényképet kell készíteni AZ ÖSSZESZERELÉS ELŐTT. Ha a reklamációt csak a bútor összeszerelése után küldi el, a gyártó nem tudja ingyenesen rendezni a reklamációt. Javasoljuk, hogy a sérülésről készült fénykép és a szerelési útmutató szerinti pontosítás mellett küldje el a termék nevét tartalmazó címkéről készült fényképet is, mivel ezzel felgyorsíthatja a reklamációs folyamatot.
![]() |
|
![]() |
Hibákért való felelősség
- A kereskedő felelős minden olyan hibáért, amely a szállított árun létezik a szállítás időpontjában, és amely két éven belül jelentkezik a termék átvételét követően. Használt áruk esetén a felek megállapodhatnak a kereskedő hibákkal kapcsolatos felelősségi idejének rövidebb időtartamában, de az nem lehet kevesebb, mint egy év a termék szállításától számítva. Ha a hiba ezen időszak alatt jelentkezik, akkor azt feltételezzük, hogy a hiba már a termék szállításának időpontjában is jelen volt. Ez nem érvényes, ha az ellenkezője bizonyítható, vagy ha ez a feltételezés ellentmond a termék természetének vagy a hiba jellegének.
- Ha a vásárlás tárgya digitális elemeket tartalmazó termék, és a digitális tartalom folyamatosan kell, hogy rendelkezésre álljon a megállapodott időszak alatt, akkor az eladó felelős minden olyan hibáért, amely a megállapodott időszak alatt jelentkezik vagy megjelenik, de legalább két évig a digitális elemeket tartalmazó termék átvételétől számítva.
- Amennyiben az eladó felelős az eladott termék hibájáért, a vásárlónak joga van a hiba kijavítását kérni, vagy cserét kérni (§ 623 Polgári Törvénykönyv), vagy jogosult megfelelő árengedményre, vagy jogosult a vásárlási szerződés felmondására (§ 624 Polgári Törvénykönyv).
- A vásárló csak akkor érvényesítheti a hibákkal kapcsolatos jogait, ha a hibát két hónapon belül bejelenti, legkésőbb azonban az eladó felelősségvállalásának időtartama lejártáig.
- Az eladó vagy az arra kijelölt személy köteles a vásárlónak írásban megerősíteni a hiba bejelentését, amint az a hibát bejelenti. A hiba bejelentésének visszaigazolásában a kereskedő megadja azt az időtartamot, amelyen belül a hibát el kell távolítani.
Ez az időtartam nem haladhatja meg a 30 napot a hiba bejelentésétől számítva, kivéve, ha a hosszabb időtartamot objektív ok indokolja, amelyet a kereskedő nem tud befolyásolni. - A kereskedő vagy annak kijelölt személye írásban, vagy más megfelelő formában, például e-mailben, visszaigazolást ad a vásárlónak a hiba bejelentéséről, amelyben pontosan meg kell jelölni a termék hibáit és ismételten tájékoztatni kell a vásárlót az őt megillető jogairól a Polgári Törvénykönyv 623. és 624. §-ai szerint.
- A vásárló hasonlóképpen jogosult a hiba kijavításának módját választani, hogy a terméket kicseréljék vagy javítsák. A vásárló nem választhat olyan hibaelhárítási módot, amely nem lehetséges, vagy amely a másik módszerhez képest indokolatlan költségeket okozna a kereskedő számára, figyelembe véve az összes körülményt.
- Amennyiben a hiba javítható, a vásárló kérheti a hiba ingyenes kijavítását. A kereskedő a hibát ésszerű időn belül kijavítja. Az ésszerű határidő az a legkisebb időtartam, amelyre a kereskedőnek szüksége van a hiba értékelésére és a termék javítására vagy cseréjére, figyelembe véve a termék jellegét és a hiba természetét, valamint súlyosságát.
- A kereskedő elutasíthatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy csere nem lehetséges, vagy ha az összes körülményt figyelembe véve aránytalan költségekkel járna.
- A javításhoz vagy cseréhez a vásárlónak át kell adnia vagy hozzáférhetővé kell tennie a terméket a kereskedő vagy annak kijelölt személye számára.
- A kereskedő a javított vagy cserélt terméket saját költségén a vásárló által választott módon szállítja vissza. Amennyiben a vásárló nem veszi át a terméket, miután azt neki át kellett volna adni, a kereskedő eladhatja a terméket. Ha a termék nagyobb értékkel bír, a kereskedő értesíti a vásárlót a tervezett eladásról és elegendő időt ad számára a termék átvételére.
- A kereskedő az eladást követően az eladásból származó bevételt a vásárlónak kifizeti, levonva azokat a költségeket, amelyeket ésszerűen a tárolásra és eladásra fordított.
- Ha a kereskedő elutasítja a hiba felelősségét, azt írásban közölnie kell a vásárlóval. Ha a vásárló egy akkreditált szakértői vélemény vagy szakértői nyilatkozat alapján bizonyítja a kereskedő felelősségét, akkor ismételten is kifogásolhatja a hibát, és a kereskedő nem utasíthatja el a felelősséget.
- A vásárló jogosult a kereskedőtől a hibás termék miatt felmerült indokolt költségek megtérítésére, amelyeket a hiba bejelentése és a jogok érvényesítése során keletkeztek. A vásárló ezt a jogot legkésőbb a javított vagy cserélt termék kézhezvételét követő két hónapon belül, vagy a kedvezmény kifizetése, illetve a szerződésből való elállás után jogosult érvényesíteni, ellenkező esetben ez a jog megszűnik.
- A vásárló jogosult a vételár megfelelő csökkentésére, vagy az elállásra a vásárlási szerződéstől, anélkül, hogy előzetes megfelelő határidőt biztosítanának, ha a kereskedő nem javította meg, vagy cserélte ki a terméket, vagy ha a kereskedő elutasította a hiba kijavítását a 9. pont alapján, vagy ha a termék a javítás vagy csere után is ugyanazt a hibát mutatja, vagy ha a hiba annyira súlyos, hogy az indokolja azonnali árcsökkentést vagy elállást a szerződéstől, vagy ha a kereskedő kijelentette, vagy más körülmények alapján nyilvánvaló, hogy a hibát nem fogja kijavítani megfelelő időn belül, vagy hogy a kijavítás súlyos nehézségeket okozna a vásárló számára.
- Amennyiben a szerződés több termékre vonatkozik, a vásárló csak a hibás termékre vonatkozóan állhat el. A vásárló a többi termék esetén akkor állhat el a szerződéstől, ha nem indokolt, hogy a hibás termék nélküli többi terméket megtartja.
- A vásárló nem állhat el a szerződéstől a 15. pont szerint, ha maga járult hozzá a hiba keletkezéséhez, vagy ha a hiba elhanyagolható.
- A kereskedő az elállást követően és a termék visszaküldése után legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vásárlónak a vételárat, vagy amennyiben a vásárló igazolja, hogy visszaküldte a terméket, annak megfelelően, hogy melyik időpont következik előbb. A kereskedő a vételárat vagy kedvezményt ugyanazon módon téríti vissza, ahogyan a vásárló a vételárat kifizette, hacsak a vásárló nem egyezik bele másfajta visszatérítési módba.
- A hibás termékekkel kapcsolatos felelősség kezelésére az üzleti feltételek 8. cikkelye vonatkozik. A vásárlót megfelelően tájékoztatták a termékek hibáira vonatkozó felelősség érvényesítésének feltételeiről és módjáról, beleértve annak helyét is, ahol érvényesíthetők, mivel az üzleti feltételek a kereskedő elektronikus áruházának megfelelő aloldalán találhatók, és a vásárló a rendelés elküldése előtt megtekinthette őket.
- A hibákért való felelősség azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vásárló az kereskedőtől vásárolt az üzlet online áruházán keresztül, az üzlet online áruházának weboldalán.
- Ha a termék hibás, a vásárló jogosult érvényesíteni a felelősséget a kereskedő üzlethelyiségében, vagy annak meghatalmazott képviselőjénél, úgy, hogy a terméket eljuttatja az üzletbe és bejelenti a szándékát (úgynevezett „Hibás termék bejelentése”), például a felelősség érvényesítésére szolgáló űrlap kitöltésével, amely a kereskedő elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található. A kereskedő javasolja, hogy a terméket biztosítva küldjék vissza. A kereskedő és annak meghatalmazott képviselője nem fogad el utánvétes küldeményeket. A vásárló köteles a hiba bejelentésében minden szükséges információt pontosan megadni, különösen a termék hiba típusát és mértékét, valamint azt, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerinti jogai közül melyeket kíván érvényesíteni. A kijelölt személyek listája megtalálható a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán, vagy kérésre a kereskedő elküldi azt a vásárlónak.
- A hiba bejelentésével kapcsolatos eljárás akkor kezdődik, amikor az alábbi kumulatív feltételek teljesülnek:
- A hiba bejelentése a kereskedőnek vagy az általa kijelölt személynek;
- A termék vásárló általi átadása a kereskedőnek vagy kijelölt személynek;
- A hozzáférési kódok, jelszavak és egyéb szükséges információk átadása, ha ezek elengedhetetlenek a hiba azonosításához és a termék javításához;
- Ha a hiba tárgya olyan áru, amelyet objektíven nem lehet visszaszolgáltatni az üzletnek – például olyan áru, amelyet véglegesen beépítettek, vagy túlméretezett áru, amelyet egyszer használatos, nem szétbontható összekötő elemekkel rögzítettek, például ragasztással, szegecseléssel, hegesztéssel, forrasztással stb. – (a továbbiakban „Nem kézbesíthető áru“). Ebben az esetben a vásárló, a jelen Általános Szerződési Feltételek 22. pont a) és c) alpontjaiban foglalt feltételek teljesítése mellett köteles minden szükséges együttműködést biztosítani az kereskedő vagy az kereskedő által megbízott harmadik fél számára a Nem kézbesíthető áru szemléjének elvégzéséhez. A Nem kézbesíthető áruval kapcsolatos eljárás a Nem kézbesíthető áru szemléjének elvégzésének napján kezdődik, az első mondat szerint. Ha azonban az kereskedő vagy általa megbízott harmadik fél a vásárlóval való megállapodás alapján, a vásárló által biztosított szükséges együttműködés ellenére nem biztosítja a Nem kézbesíthető áru szemléjének elvégzését ésszerű időn belül, legkésőbb azonban 10 napon belül az Áruhibára vonatkozó Értesítés kereskedőhöz való kézbesítését követően, az eljárás az Áruhibára vonatkozó Értesítés kereskedőhöz való kézbesítésének napján kezdődik.
- Az kereskedő a hiba elhárításakor biztosítja az áru eltávolítását és az újra javított vagy cserélt áru telepítését, ha az áru cseréje vagy javítása ezt megkívánja.
- Az üzletkötő felelős a hibáért, amely a termék, digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás helytelen összeszereléséből vagy telepítéséből ered, a Polgári Törvénykönyv 619. § (4) bekezdése szerint.
- A vásárló jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és egyben köteles haladéktalanul tájékoztatni az üzletkötőt, illetve a jogosult személyt döntéséről. A vásárló döntése alapján, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az üzletkötő vagy az arra kijelölt személy köteles meghatározni a hibaelhárítás módját.
- A felelősség nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyek alapján a vásárló és az üzletkötő a szerződéskötés időpontjában csökkentett árat állapodtak meg, és amelyekről figyelembe véve ezt a körülményt a vásárlónak tudnia kellett.
- Az üzletkötő nem felelős az áru hibáiért:
- ha a vásárló nem gyakorolta jogát az üzletkötő áruhibáért való felelősségével kapcsolatban az áruhibáért való felelősség időtartamának lejárta előtt,
- ha az áru hibája a vásárló által okozott mechanikai sérülés,
- ha az áru hibája olyan körülmények között keletkezett, amelyek intenzitásukban, páratartalmukban, kémiai és mechanikai hatásaikban nem felelnek meg az árucikk természetes környezetének,
- ha az áru hibája szakszerűtlen kezeléssel, üzemeltetéssel vagy az áruval való gondozás elmulasztásával keletkezett,
- ha az áru hibája az áru túlzott megterheléséből vagy a dokumentációban vagy az áru szokásos használatának általános szabályaival ellentétes használatból keletkezett,
- ha az áru hibája az áru sérüléséből elháríthatatlan és/vagy előre nem látható események következtében keletkezett,
- ha az áru hibája az áru véletlenszerű romlásából és véletlenszerű rosszabbodásából keletkezett,
- ha az áru hibája szakszerűtlen beavatkozásból, víz-, tűz-, statikus- vagy atmoszferikus elektromosságból, vagy más, vis maior eseményből keletkezett,
- ha az áru hibája olyan személy általi beavatkozásból ered, aki nem jogosult az áruval foglalkozni.
Ha a csomag nem teljes, vagy ha nyilvánvaló hiba van, amelyet a vásárló a csomag ellenőrzésével a termék átvételekor észlelhetett volna, és amelyet nem jelentett a kereskedő képviselőjének az Általános Szerződési Feltételek 5.9. pontja szerint, akkor a későbbi hibabejelentés csak akkor kerülhet elismerésre, ha a vásárló bizonyítja, hogy a bejelentett hiba már az áru átvételekor fennállt.
- Az üzletkötő az áruhibára vonatkozó eljárás befejezését követően azonnal telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a vásárlót az eljárás eredményéről, és egyben a termékkel együtt, vagy e-mailben megküldi a hibaelhárításról szóló igazolást.
- A küldött sporttáplálkozási termékek, ajándékkosarakban lévő élelmiszerek és állateledel legalább 2 hónapig eltarthatók a lejárati dátum előtt. Ha a lejárati idő rövidebb, az üzletkötő telefonon vagy e-mailben kapcsolatba lép a vásárlóval, és a csomag csak a vásárló beleegyezésével kerül elküldésre.
- Termékcsere esetén a vásárló egy igazolást kap, amelyen szerepel a termékcsere információja, és az esetleges további hibabejelentések a vásárlási szerződés és ezen igazolás alapján érvényesíthetők. Termékcsere esetén a jótállási idő újra kezdődik az új termék átvételétől, de csak az új termékre vonatkozóan.
- A hibák elbírálása csak azokra a hibákra vonatkozik, amelyek a Hibaértesítésben és az Áruhibára vonatkozó Hibaértesítés visszaigazolásában szerepelnek a jelen Általános Szerződési Feltételek 6. pontja szerint.
- A vásárló jogosultsága, hogy érvényesítse az áru hibájáért való felelősséget, miután gyakorolta jogát és kérte az üzletkötőt az áru hibájának elhárítására a jelen Általános Szerződési Feltételek 3. pontja szerint, elhasználódott, és függetlenül a hibaelhárítási eljárás eredményétől, a ugyanazon egyedi hiba (nem ugyanazon típusú hiba) újbóli bejelentése, ha nem nyújtanak be szakértői véleményt vagy szakképzett személyek által kiadott szakértői állásfoglalást, amelyet akkreditált, engedélyezett vagy bejegyzett személy bocsátott ki, elutasításra kerül.
- A jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikkében foglalt rendelkezések kifejezetten nem vonatkoznak azon személyekre, akik nem felelnek meg a fogyasztó definíciójának a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdése szerint.
A fogyasztónak joga van kérelmet benyújtani az üzletkötőhöz, ha vita merül fel a fogyasztó és az üzletkötő között a hibaelhárítással kapcsolatos jogok érvényesítése kapcsán, vagy ha a fogyasztó úgy véli, hogy az üzletkötő megsértette a fogyasztó egyéb jogait. Ha az üzletkötő elutasító választ ad a jogorvoslati kérelemre, vagy ha nem válaszol arra 30 napon belül a benyújtásának dátumától számítva, a fogyasztónak joga van kezdeményezni a fogyasztói jogvitájának alternatív rendezésére irányuló eljárást a 391/2015. (XII. 3.) törvény 12. §-a alapján, amely a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről és bizonyos jogszabályok módosításáról és kiegészítéséről szól.
A fogyasztói viták alternatív rendezésére vonatkozó illetékes hatóság a Szlovákiai Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által nyilvántartott, a fogyasztói viták alternatív rendezésére jogosult jogi személy, amelyről a nyilvántartás a http://www.mhsr.skweboldalon érhető el. A fogyasztónak joga van választani, hogy melyik, az alternatív fogyasztói viták rendezésére jogosult szervhez fordul. A fogyasztó az alternatív vitarendezési kérelmét az online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja, amely elérhető az alábbi weboldalon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
A teljes ÁSZF-t itt találhatja.