Általános Szerződési Feltétele

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

  1. Általános rendelkezések

Ezek az Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a szerződő felek jogait és kötelezettségeit, amelyek a TrueOne, s.r.o. (székhely: Školská 40, 022 01 Čadca; cégjegyzékszám: 43881149, bejegyezve a Zsolnai Törvényszék Cégbíróságán, bejegyzés száma: 19927/L) és a vásárló között kötött adásvételi szerződésből erednek, melynek tárgya a kereskedő internetes áruházában történő áruk vásárlása és értékesítése.

 

A kereskedő elérhetőségei:

TrueOne, s.r.o., Székhely: Školská 40, 022 01 Čadca; cégjegyzékszám: 43881149, bejegyezve a Zsolnai Törvényszék Cégbíróságán, Forma: Sro, bejegyzés száma: 19927/L

Adószám: 2022516155

Közösségi adószám: SK2022516155

 

Telephely:
TrueOne, s.r.o., Podzávoz 298, 022 01 Čadca

Telefonszám: +36 1 901 0121

E-mail: info@elvisia.hu

 

Felügyeleti szerv:

Szlovákiai Kereskedelmi Felügyelőség (SOI)

SOI Zsolnai megyei felügyelőség

Predmestská 71, P.O. Box B - 89, 011 79 Zsolna

Felügyeleti és Jogi Osztály

Tel. szám: 041/763 21 30, 041/724 58 68, Fax: 041/763 21 39

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

za@soi.sk

 

  • Ezek az üzleti feltételek a szerződés megkötésének napján érvényes szövege elválaszthatatlan részét képezik a szerződésnek. Ha az üzletkötő és a vásárló írásban megkötik a szerződést, amelyben eltérnek e feltételektől, akkor a szerződéses rendelkezések előnyben részesülnek ezzel szemben. Az így megállapodott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályokkal (pl. a termék visszaküldésének határideje, a jótállás időtartama stb.). Minden szerződéses kapcsolat a Szlovák Köztársaság jogrendje szerint jön létre.
  • Kiegészítő szerződésnek ezen üzleti feltételek szempontjából minden olyan szerződést értünk, amely további termékek szállítására vagy szolgáltatásaira vonatkozik, és kapcsolódik a távértékesítés tárgyához, függetlenül attól, hogy a terméket az üzletkötő vagy más személy szállítja vagy biztosít az üzletkötővel kötött megállapodás alapján.
  • A termék áraként az elektronikus kereskedelmi oldalakon, amelyeket az üzletkötő üzemeltet, a vásárlási ár a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint meghatározott ÁFA-t is tartalmazza, de nem tartalmazza a szállítási költséget vagy egyéb választható szolgáltatásokat. Az összes akció az áruk készletének kifogyásáig érvényes, ha a konkrét terméknél másként nincs feltüntetve.
  • Az üzletkötő fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa a termékek árát az általa üzemeltetett elektronikus kereskedelmi oldalakon. Az ár módosítása nem érinti azokat a szerződéseket, amelyeket az ár változtatása előtt kötöttek, függetlenül attól, hogy a termék még nem lett leszállítva.
  • Ha az üzletkötő nem teljesíti a Szlovák Köztársaság jogszabályaiban vagy jogszabályaiban, vagy ezen üzleti feltételekben előírt kötelezettségeit, a vásárló a megfelelő bíróság előtt érvényesítheti jogait az üzletkötővel szemben.

 

  1. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
  • A szerződés megkötésére irányuló javaslatot a vásárló az áruházi weboldalon található űrlap kitöltésével és elküldésével küldi el a kereskedőnek, amelyben felajánlja a szerződés megkötését, amelynek tárgya a termék vásárló által meghatározott áron történő eladása és az ebben a rendelésben (a továbbiakban „rendelés”) szereplő feltételekkel.
  • A rendelés elküldését követően a vásárló automatikus értesítést kap a vásárlási rendelés elektronikus rendszerbe történő befogadásáról a megadott e-mail címére (a továbbiakban „rendelés átvételének visszaigazolása”). Szükség esetén a vásárló további információkat kaphat rendelésével kapcsolatban az e-mail címére.
  • A rendelés átvételének visszaigazolása tartalmazza, hogy a rendelés a kereskedőhöz megérkezett, de nem tekinthető a szerződés megkötésére tett javaslat elfogadásának.
  • Az kereskedő ezután e-mailben értesíti a vásárlót, hogy a rendelése elfogadásra került-e (a továbbiakban „rendelés elfogadása”). A rendelés elfogadása tartalmazza a termék nevét és specifikációját, amely a szerződés tárgyát képezi, az árakat és/vagy egyéb szolgáltatásokat, az előrelátható szállítási határidőt, a szállítandó termék helyét és az esetleges szállítási költségeket, feltételeket, módot és a termék szállítási idejét, valamint az kereskedő adatait (cégnevét, székhelyét, adószámát, cégbírósági bejegyzési számát stb.), szükség esetén egyéb szükséges adatokat.
  • A szerződés akkor jön létre, amikor az kereskedő elektronikus vagy írásos formában megküldi az elfogadó visszaigazolást a vásárlónak.
  • Az kereskedő világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a vásárlót a rendelés leadása előtt az előzetes szerződéses információkról, beleértve a fizetési, kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételeket, oly módon, hogy:
  1. A termék fő jellemzőiről a megfelelő kommunikációs eszközzel és a termékkel összhangban tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán.
  2. A kereskedő vagy a kereskedő nevében üzleti tevékenységet végző személy nevéről és székhelyéről tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán és az ezen ÁSZF 1. cikkelyében, amely a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán található.
  3. A kereskedő telefonszámáról, e-mail címéről és a vásárlóval való online kommunikáció egyéb eszközeiről tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán és az ezen ÁSZF 1. cikkelyében, amely a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán található.
  4. A kereskedő, illetve a kereskedő nevében eljáró személy címéről, ahol a vásárló érvényesítheti a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos hibák miatti jogait, elállhat a szerződéstől, panaszt tehet vagy más javaslatokat tehet, tájékoztatást adott az ÁSZF 1. cikkelyében, amely a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán található.
  5. A termék vagy szolgáltatás teljes árával, beleértve az ÁFA-t és minden egyéb adót, valamint, ha a termék vagy szolgáltatás jellege miatt az ár előre nem határozható meg, annak kiszámításának módjáról, valamint a szállítási, kézbesítési, postai és egyéb költségekről és díjakról, vagy ha ezek előre nem meghatározhatók, arról, hogy a vásárlónak kötelessége azokat megfizetni, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán.
  6. A fizetési és szállítási feltételekről, a kereskedő kötelezettségvállalásáról a termék vagy szolgáltatás szállításának határidőjéről tájékoztatást adott az ÁSZF megfelelő cikkelyeiben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók.
  7. A kereskedő törvényes felelősségéről a termékek, digitális tartalom és digitális szolgáltatás hibáival kapcsolatban, valamint a vásárlói garanciák elérhetőségéről, ha a kereskedő vagy a gyártó biztosít ilyet, és a hibák érvényesítésére és kezelésére vonatkozó eljárásokról tájékoztatást adott az ÁSZF megfelelő cikkelyeiben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók.
  8. A szolgáltatás hibáival kapcsolatos felelősség mértékéről és a hiba miatti jogok érvényesítésének eljárásáról tájékoztatást adott az ÁSZF megfelelő cikkelyeiben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók.
  9. Az utólagos szerviz feltételeiről tájékoztatást adott az ÁSZF megfelelő cikkelyeiben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók.
  10. A digitális elemekkel, digitális tartalommal és digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos kompatibilitásról és interoperabilitásról, amelyeket a kereskedő tud vagy észszerűen várható, hogy tud, tájékoztatást adott az egyes termékekről a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán.
  11. A vásárló jogáról, hogy panaszt tegyen a kereskedőhöz, és hivatkozott egy speciális linkre a weboldalon, ahol az alternatív vitarendezési lehetőségekhez tartozó információk találhatók, tájékoztatást adott az ÁSZF 11. cikkelyében, amely a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán található.
  12. A vásárló jogáról, hogy elálljon a vásárlási szerződéstől, a feltételekről, határidőről és az elállási jog érvényesítésének eljárásáról tájékoztatást adott az ÁSZF 10. cikkelyében, amely a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán található.
  13. A vásárlási szerződésről való elállás űrlapjának biztosításáról tájékoztatást adott az ÁSZF 10. cikkelyében és a mellékletben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók; a kereskedő maga is biztosította az elállás űrlapot a mellékletben.
  14. Az információról, hogy ha a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, a visszaküldési költségeket a kereskedőnek kell fedeznie a 108/2024. sz. törvény 21. § (3) bekezdése szerint, és ha a termék olyan jellegű, hogy nem lehet postai úton visszaküldeni, a vásárlónak kell viselnie a visszaküldés költségeit, tájékoztatást adott az ÁSZF 10. cikkelyében.
  15. A vásárló kötelességéről, hogy a kereskedőnek megfizesse a ténylegesen nyújtott szolgáltatás árát a 108/2024. sz. törvény 21. § (5) bekezdése szerint, ha a vásárló eláll a szerződéstől, miután kifejezett hozzájárulást adott a kereskedőnek a törvény 17. § (10) bekezdése c) pontja szerint, tájékoztatást adott az ÁSZF 10. cikkelyében.
  16. Azokról a körülményekről, amikor a vásárló elveszíti a jogot a szerződéstől való elállásra, tájékoztatást adott az ÁSZF 10. cikkelyében.
  17. Azokról a viselkedési kódexekről, amelyek betartására a kereskedő kötelezte magát, és azok elérhetőségéről, amelyekről a vásárló tájékoztatást kaphat, a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán adott tájékoztatást.
  18. A szerződés időtartamáról, ha az meghatározott időre szól; ha határozatlan időre szóló szerződésről van szó, vagy ha a szerződés automatikusan meghosszabbodik, valamint a szerződés felmondásának feltételeiről tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  19. A vásárló minimális kötelezettségeiről, ha a vásárlási szerződés kötelezi őt ilyen kötelezettségekre, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  20. A vásárló kötelességéről, hogy előleget fizesse, vagy más pénzügyi biztosítékot adjon a kereskedő kérésére, ha a vásárlási szerződés ilyen kötelezettséget ír elő, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  21. Az eszközök digitális elemekkel, digitális tartalommal és digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos működéséről, beleértve a rendelkezésre álló technikai védelmi intézkedéseket, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  22. Az alternatív vitarendezési rendszer alkalmazásának lehetőségéről és feltételeiről, ha a kereskedő ezt a rendszert alkalmazza, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  23. A vásárlási szerződés megkötéséhez szükséges intézkedésekről tájékoztatást adott az ÁSZF-ben, amelyek a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán találhatók.
  24. A vásárlási szerződés elektronikus formában történő tárolásáról és a vásárló kérésére történő elérhetőségéről tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  25. A szerződéskötéshez felajánlott nyelvről, amely a magyar nyelv, tájékoztatást adott a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő katalógus oldalán és az ÁSZF-ben.
  • Ha a kereskedő nem teljesítette az információs kötelezettséget a további díjak vagy egyéb költségek megfizetéséről az ÁSZF 6. e) pontja vagy a termék visszaküldésének költségeiről az ÁSZF 2.6. n) pontja szerint, a vásárló nem köteles ezeket a további költségeket vagy díjakat megfizetni.
  1. A kereskedő jogai és kötelezettségei
  • A kereskedő köteles:
  1. A kereskedő köteles a vásárló számára a rendelés alapján, amelyet az elfogadott megrendelés visszaigazolásával erősített meg, a terméket a megegyezett mennyiségben, minőségben és határidőben leszállítani, valamint azt megfelelően csomagolni vagy szállításra előkészíteni oly módon, hogy megőrzése és védelme biztosított legyen.
  2. A kereskedő köteles biztosítani, hogy a szállított termék megfeleljen az EÚ hatályos jogszabályainak.
  3. A kereskedő köteles a vásárlónak a vásárlási szerződés megkötése után haladéktalanul, de legkésőbb a termék szállításával együtt, tartós adathordozón, például e-mailben, visszaigazolást küldeni a vásárlási szerződés megkötéséről. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 6. pontban említett összes információt, beleértve a szerződés felmondására szolgáló nyomtatványt.
  4. A kereskedő köteles a vásárlónak a termékkel együtt, írásban vagy elektronikus formában átadni azokat az okiratokat, amelyek szükségesek a termék átvételéhez és használatához, valamint minden egyéb okiratot, amelyet a EÚ hatályos jogszabályai előírnak (például használati útmutató magyar nyelven, jótállási jegy, szállítólevél, adóigazolás).
  • A kereskedő jogosult arra, hogy a vásárlótól a leszállított termék vételárát megfelelően és időben megfizettessék.
  • Ha a készlet kifogyása vagy a termék elérhetetlensége miatt a kereskedő nem tudja a vásárlónak a vásárlási szerződésben vagy ezekben az ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül leszállítani a terméket, a kereskedő köteles a vásárlónak alternatív teljesítést ajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a vásárló számára a vásárlási szerződés felbontására, illetve a rendelés törlésére. Ha a vásárló az ésszerű határidőn belül nem fogadja el a kereskedő által felajánlott alternatív teljesítést, és nem mondja fel a vásárlási szerződést, a kereskedő jogosult a vásárlási szerződést felbontani. Ha a vásárló már kifizette a vételárat vagy annak egy részét, a kereskedő köteles a már kifizetett vételárat vagy annak részét 14 napon belül visszafizetni a vásárló részére, a vásárlási szerződés felbontásának kézhezvételétől számítva.

 

  1. A vásárló jogai és kötelezettségei
  • A vásárló a kereskedőtől tájékoztatást kapott arról, hogy a rendelés része a vételár megfizetésének kötelezettsége.
  • A vásárló köteles:
  1. Átvenni az rendelt és leszállított terméket.
  2. A kereskedőnek a megegyezett vételárat az egyeztetett esedékességi határidőn belül, beleértve a szállítási költségeket, megfizetni.
  3. A szállítólevélen aláírásával, vagy általa meghatalmazott személy aláírásával megerősíteni a termék átvételét.
  • A vásárlónak joga van a termék leszállításához a felek által megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyszínen.

 

  1. Szállítási és fizetési feltételek
  • • A termék szokásos elérhetősége és szállítási határideje minden egyes terméknél szerepel az elektronikus bolt weboldalán.
  • • Ha a kereskedő és a vásárló a vásárlási szerződésben másként nem állapodnak meg, a kereskedő köteles a terméket a vásárlónak azonnal, de legkésőbb 30 napon belül a vásárlási szerződés megkötését követően kiszállítani. Ha a kereskedő nem teljesíti a termék szállítására vonatkozó kötelezettségét az első mondat szerinti határidőn belül, a vásárló felkéri őt, hogy szállítsa ki a terméket a számára biztosított további ésszerű határidőn belül. Ha a kereskedő a terméket ezen az ésszerű határidőn belül sem szállítja ki, a vásárló jogosult elállni a szerződéstől.
  • • A kereskedő jogosult felkérni a vásárlót a termék átvételére még a vásárlási szerződésben meghatározott szállítási határidő lejárta előtt.
  • • A termékek színének megjelenítése a monitoron nem biztos, hogy pontosan megfelel a valós színárnyalatoknak, ahogyan azt a vásárló a valóságban érzékeli. A színárnyalatok megjelenítése többek között a monitor minőségétől, illetve az egyéb használt megjelenítő eszköztől függ.
  • A vásárló köteles átvenni a terméket azon a helyen, amelyet a kereskedő vagy annak megbízottja, aki a termék szállításáért felelős, és amelyet a vásárlóval a vásárlási szerződésben megegyeztek, vagy más módon a szállítási időpont előtt megállapodtak (a továbbiakban „Hely”). A vásárló köteles átvenni a terméket a kereskedő vagy annak megbízottja, aki a termék szállításáért felelős, és amelyet a vásárlóval a vásárlási szerződésben meghatároztak, vagy más módon a szállítási időpont előtt megállapodtak (a továbbiakban „Időpont”).
  • Ha a kereskedő a terméket a vásárlónak a Helyre és az Időpontra szállítja, a vásárló köteles személyesen átvenni a terméket, vagy biztosítani, hogy azt olyan személy vegye át, akit a vásárló felhatalmazott az átvételre a saját távollétében, és aláírja a vásárlásról és a termék átvételéről szóló jegyzőkönyvet. A termék átvételére felhatalmazott harmadik személy köteles bemutatni a kereskedőnek a rendelés elfogadásáról szóló másolatot. A termék a szállítási helyre történő kézbesítésével, illetve annak a vásárló vagy a vásárló által felhatalmazott harmadik személy általi átvételével és a vásárlásról és a termék átvételéről szóló jegyzőkönyv aláírásával minősül leszállítottnak és átvettnek.
  • Ha a termék ismételt szállítása szükséges a vásárló távolléte miatt a Helyen és az Időpontban, vagy ha a vásárló a vásárlási szerződésről való előzetes írásbeli elállás nélkül nem veszi át a terméket 7 napon belül a megadott Időpont lejárata után, a kereskedő jogosult kártérítést követelni a tényleges költségekért, amelyek az árut próbáló sikertelen kézbesítésből származnak.
  • A vásárlási szerződés felfüggesztett feltétellel jön létre, amely szerint, ha a vásárló nem fizeti meg a kereskedő számára a megállapodott árat a vásárlási feltételek 2. pontja szerint a termék átvételére vonatkozó felhívás 15 napon belüli határidőn belül, a szerződés visszavonásra kerül, és a szerződő felek visszakapják vagy megtérítik az összes átvett teljesítést, a kereskedő pedig jogosult szabadon rendelkezni azzal a termékkel, amit a vásárló megrendelt.
  • A vásárló jogosult a csomag ellenőrzésére, tehát a termékre és annak csomagolására közvetlenül a kézbesítés után, a kereskedő képviselőjének jelenlétében. Ha a termék hibája észlelhető, és/vagy ha a csomagolás hiányos (a termékek száma alacsonyabb, mint a rendelt mennyiség, vagy hiányzik a rendelt termék), a kereskedő képviselőjének kérésre jegyzőkönyvet kell készítenie a hibáról, amely tartalmazza a termék hiba mértékét és természetét, és ezt a vásárló hitelesíti. Az így készített jegyzőkönyv alapján a vásárló elutasíthatja a hibás termék átvételét, vagy megerősítheti a hibás termék átvételét, és a kereskedőnél vagy a kereskedő által előzetesen a szerződéskötés előtt vagy a rendelés elküldése előtt tájékoztatott másik személynél (továbbiakban „meghatározott személy”) reklamálhat a termék hibáival kapcsolatban. Ha a vásárló elutasítja a hibás termék átvételét, minden ésszerű költség, amely a termék visszaküldésével kapcsolatos, a kereskedőt terheli.
  • Ha a kereskedő nem szállítja le a terméket a vásárló számára a vásárlási szerződésben megadott határidőn belül, a vásárló jogosult elállni a vásárlási szerződéstől, és a kereskedő köteles visszatéríteni a vásárló által már kifizetett összeget legkésőbb 14 napon belül a vásárlás módjától függően, hacsak más módon nem egyezik meg a vásárlóval, anélkül, hogy a vásárlót további díjakkal terhelnék.

 

  1. Vételár
  • Az árucikkek vételára, amelyet az üzleti szerződésben az kereskedő és a vásárló között megállapodtak, szerepel a rendelés visszaigazolásában (a továbbiakban "vételár"). Ha a rendelés visszaigazolásában szereplő vételár magasabb, mint az ugyanazon árucikkek ára az elektronikus bolt ajánlatában, amelyet a vásárló rendelésekor található, az kereskedő elektronikus üzenetet küld a vásárlónak az új vételár ajánlatáról, amely az kereskedő új adásvételi szerződésre vonatkozó ajánlatának minősül, és amelyet a vásárlónak kifejezetten e-mailben vagy írásban kell megerősítenie ahhoz, hogy érvényes szerződéskötés jöjjön létre.
  • A vásárló köteles a kereskedőnek megfizetni a vételárat, beleértve a szállítási költségeket, készpénzben, vagy bankkártyával az árucikkek személyes átvételekor, utánvéttel a szállítás helyén, online bankkártyás fizetéssel az elektronikus bolt weboldalán keresztül, vagy banki átutalással az kereskedő által az rendelés visszaigazolásában, illetve az kereskedő weboldalán feltüntetett számlaszámra, az árucikkek átvétele előtt.
  • Ha a vásárló banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napja az aznap tekintendő, amikor a teljes vételár jóváírásra kerül az kereskedő számláján.
  • A vásárló köteles a kereskedőnek megfizetni a vételárat a megállapodott árucikkekért a vásárlási szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az árucikkek átvételekor.
  • Ha a vásárló nem fizeti meg teljesen a vételárat az árucikkek szállításának helyszínére, és a felek nem állapodtak meg a vételár részletekben történő kifizetésében, az kereskedő jogosult megtagadni az árucikkek átadását a vásárlónak.
  • A termékek összeszerelésével és felhordásával kapcsolatos költségek nem tartoznak bele a vételárba, és az kereskedő nem köteles ezeket a szolgáltatásokat biztosítani a vásárlónak.
  • A kereskedő jogosult kérni előlegfizetést, amely a termék árának legfeljebb 50%-a, amennyiben:

- a vásárló olyan terméket rendel, amely egyedi igények szerint készül (például konyhabútorok összeállítása, egyedi színválasztás és a terméken eszközlött módosítások),

- ha a termék ára meghaladja a 1000 €-t.

 

  1. A tulajdonjog megszerzése és a termékekkel kapcsolatos kockázat átszállása
  • A termék tulajdonjoga a vásárlóra száll át, amikor a terméket az egyeztetett helyen átvette. Az olyan vásárló, aki nem felel meg a vásárló fogalmának, amelyet a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdése határoz meg, csak a teljes vételár kifizetése után szerzi meg a termék tulajdonjogát.
  • A termékkel kapcsolatos kockázat akkor száll át a vásárlóra, amikor ő vagy a vásárló által meghatalmazott harmadik személy átveszi a terméket a kereskedőtől vagy annak képviselőjétől, aki a terméket kézbesíti, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban a pillanatban, amikor az kereskedő lehetővé teszi a vásárló számára, hogy a termékkel rendelkezzen, és a vásárló nem veszi át a terméket.

 

  1. Hibákért való felelősség
  • A kereskedő felelős minden hibáért, amelyet az eladott termék a szállítás időpontjában tartalmaz, és amely két éven belül jelentkezik a termék kézbesítésétől számítva. Használt termékek esetén a felek megállapodhatnak a kereskedő felelősségi idejének rövidebb időtartamában, de nem lehet rövidebb, mint egy év a termék szállításától számítva. Ha a hiba ezen időszakon belül jelentkezik, úgy tekintendő, hogy a hiba már a termék szállításának időpontjában fennállt. Ez nem érvényes, ha az ellenkezője bizonyosodik be, vagy ha ez az előfeltevés összeegyeztethetetlen a termék vagy a hiba természetével.
  • Ha a vásárolt termék digitális elemeket tartalmaz, és a digitális tartalom vagy szolgáltatás folyamatos biztosítása van előírva a megállapodott időtartam alatt, a kereskedő felelős minden hibáért, amely a megállapodott időtartam alatt bekövetkezik vagy jelentkezik, legalább két éven keresztül a digitális elemeket tartalmazó termék kézbesítésétől számítva.
  • Ha a kereskedő felelős az eladott termék hibájáért, a vásárló jogot formál a hiba kijavítására javítással vagy cserével (a Polgári Törvénykönyv 623. §), a vételár megfelelő csökkentésére vagy a vásárlási szerződés felmondására (a Polgári Törvénykönyv 624. §).
  • A vásárló a hibáért való felelősség alapján jogait csak akkor érvényesítheti, ha a hibát két hónapon belül jelezte, a hiba felfedezésétől számítva, de legkésőbb a kereskedő felelősségi idejének letelte előtt.
  • A kereskedő vagy az általa kijelölt személy írásos igazolást ad a vásárlónak a hiba észlelését követően, azonnal. Az igazolásban a kereskedő megadja a határidőt, amelyen belül a hibát el kell távolítani. Ez a határidő nem lehet hosszabb 30 napnál a hiba észlelésétől számítva, ha a hosszabb határidőt objektív okok indokolják, amelyet a kereskedő nem tud befolyásolni.
  • A kereskedő vagy az általa kijelölt személy a hiba észleléséről szóló igazolást a választott megfelelő formában adja meg, például e-mailben vagy papíralapú formában, amelyben pontosan jelöli a termék hibáját, és ismét tájékoztatja a vásárlót a jogairól, amelyek a Polgári Törvénykönyv 623. és 624. §-a alapján illeti meg.
  • A vásárló jogosult választani a hiba kijavításának módját, amely lehet a termék cseréje vagy a termék javítása. A vásárló nem választhat olyan módot a hiba eltávolítására, amely nem lehetséges, vagy amely a másik módszerhez képest aránytalan költségeket vonna maga után, figyelembe véve minden körülményt.
  • Ha a hiba eltávolítható, a vásárló kérheti annak ingyenes kijavítását. A kereskedő a hibát ésszerű időn belül eltávolítja. Az ésszerű időtartam alatt a kereskedő által a hiba megítélésére és a termék javítására vagy cseréjére szükséges legrövidebb idő értendő, figyelembe véve a termék jellegét és a hiba jellegét és súlyosságát.
  • A kereskedő elutasíthatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy ha az aránytalan költségekkel járna, figyelembe véve minden körülményt.
  • A hiba kijavítása vagy a csere érdekében a vásárló a terméket átadja vagy elérhetővé teszi a kereskedő számára, vagy annak kijelölt személyének.
  • A kereskedő a javított terméket vagy a csere terméket a vásárlónak saját költségén, ugyanúgy vagy hasonló módon szállítja, ahogyan a vásárló a hibás terméket átadta, ha a felek másként nem állapodnak meg. Ha a vásárló nem veszi át a terméket hat hónapon belül attól a naptól számítva, amikor azt át kellett volna vennie, a kereskedő értékesítheti a terméket. Ha az adott termék nagyobb értékkel bír, a kereskedő előzetesen értesíti a vásárlót a tervezett értékesítésről, és megfelelő, további átvételi határidőt biztosít számára.
  • A kereskedő az értékesítés után haladéktalanul kifizeti a vásárlónak az értékesítésből származó bevételt, miután levonta azokat a költségeket, amelyeket ésszerűen a tárolásra és az értékesítésre fordított, ha a vásárló a bevétel egy részét ésszerű időn belül igényli, amelyet a kereskedő a termék tervezett értékesítéséről szóló értesítésében megad.
  • Ha a kereskedő elutasítja a hiba felelősségét, írásban tájékoztatja a vásárlót az elutasítás indokairól. Ha a vásárló szakértői véleménnyel vagy akkreditált, engedélyezett vagy értesített személy által kiadott szakértői nyilatkozattal bizonyítja, hogy a kereskedő felelős a hibáért, a vásárló ismételten jelezheti a hibát, és a kereskedő nem utasíthatja el a hiba felelősségét.
  • A vásárló jogosult arra, hogy a kereskedő által a hiba kijavításával vagy a jogainak érvényesítésével kapcsolatban ésszerűen felmerült költségeket megtérítse. A vásárló legkésőbb két hónapon belül jogosult érvényesíteni a jogát a kereskedőnél, miután átvette a javított vagy cserélt terméket, megkapta a vásárlási ár kedvezményét, vagy visszakapta az összeget, ha visszavonja a szerződést, különben a jog elveszik.
  • A vásárló jogosult arra, hogy megfelelő árengedményt kérjen a vásárlási árból, vagy elálljon a vásárlási szerződéstől anélkül, hogy a kereskedőnek további, ésszerű határidőt kellene biztosítania, ha a kereskedő nem javította meg a terméket vagy nem cserélte ki, vagy ha a kereskedő elutasította a hiba kijavítását a 9. pont alapján, vagy ha a termék ugyanazzal a hibával rendelkezik, még akkor is, ha javították vagy kicserélték, vagy ha a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali árkedvezményt vagy a szerződéstől való elállást indokolja, vagy ha a kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből egyértelmű, hogy nem fogja a hibát ésszerű időn belül kijavítani, vagy anélkül, hogy a vásárló számára komoly nehézségek keletkeznének.
  • Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a vásárló csak a hibás termékkel kapcsolatban állhat el a szerződéstől. A többi termékkel kapcsolatban a vásárló csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el, hogy érdeklődni fog a többi, hibátlan termék iránt a hibás termék helyett.
  • A vásárló nem állhat el a vásárlási szerződéstől a 15. pont alapján, ha a vásárló hozzájárult a hiba keletkezéséhez, vagy ha a hiba elhanyagolható.
  • A kereskedő a vásárló általi elállás után, és miután a terméket visszakapta a kereskedőtől, legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vásárlási árat a termék visszaküldésétől számítva, vagy miután a vásárló bizonyította, hogy a terméket visszaküldte a kereskedőnek, attól függően, hogy melyik történik előbb. A kereskedő ugyanazon módon téríti vissza a vásárlási árat, vagy adja ki a kedvezményt, ahogyan a vásárló a vásárláskor fizetett, hacsak a vásárló kifejezetten nem egyezik bele más visszafizetési módba.
  • A hibákért való felelősség kezelése a jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikkelyére vonatkozik. A vásárló megfelelő tájékoztatást és információkat kapott a termék hibájáért való felelősség érvényesítésének feltételeiről és módjáról, beleértve azokat az adatokat is, hogy hol érvényesítheti a hibáért való felelősséget, mivel a kereskedő ezeket az ÁSZF-eket elhelyezte az elektronikus bolt megfelelő aloldalán, és a vásárlónak lehetősége volt azokat az adott rendelés leadása előtt elolvasni.
  • A hibákért való felelősség a vásárló által a kereskedőtől az elektronikus boltban, a kereskedő weboldalán keresztül vásárolt termékekre vonatkozik.
  • Ha a termék hibát mutat, a vásárló jogosult a hibákért való felelősség érvényesítésére a kereskedő telephelyén vagy a kijelölt személynél, úgy, hogy a terméket a kereskedő telephelyére vagy a kijelölt személy telephelyére szállítja, és a kereskedőnek vagy a kijelölt személynek közli a szándékát a jogainak érvényesítésére (a továbbiakban: "Hiba bejelentés"), például a kereskedő elektronikus boltjának megfelelő aloldalán elérhető, a hibákért való felelősség érvényesítésére vonatkozó űrlap kitöltésével. A kereskedő ajánlja, hogy a terméket a szállítás során biztosítva küldjék. Utánvétes küldeményeket a kereskedő vagy a kijelölt személy nem vesz át. A vásárlónak a Hiba bejelentésben igazat kell mondania az összes kért információról, különösen pontosan meg kell jelölnie a termék hiba típusát és mértékét; a vásárlónak emellett fel kell tüntetnie, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a alapján mely jogait érvényesíti. A kijelölt személyek listája elérhető a megfelelő aloldalon, vagy kérésre a kereskedő elküldi a vásárlónak.
  • A hibákért való felelősséggel kapcsolatos eljárás, amely során a terméket a vásárló a kereskedőnek kézbesíti, az alábbi kumulatív feltételek mindegyikének teljesülésével kezdődik:
  1. A hibabejelentés kézbesítése a kereskedőnek vagy a meghatározott személynek,
  2. A termék kézbesítése a vásárlótól a kereskedőnek vagy a meghatározott személynek,
  3. A hozzáférési kódok, jelszavak stb. kézbesítése a kereskedőnek vagy a meghatározott személynek, ha ezek az adatok szükségesek a termék hiba azonosításához és a termék javításához;
  • Ha a hiba bejelentése olyan termékre vonatkozik, amelyet objektíven nem lehet a kereskedőnek kézbesíteni – például olyan termékről van szó, amely be van építve, vagy olyan nagy méretű termékről, amelyet egyszeri, szét nem szedhető kapcsolatokkal szereltek össze, mint például ragasztás, szegecselés, hegesztés, forrasztás stb. (a továbbiakban: „Nem kézbesíthető termék”). Ebben az esetben a vásárlónak a 22. pont a) és c) alpontjában foglalt feltételek teljesítése mellett minden szükséges együttműködést biztosítania kell a Nem kézbesíthető termék megtekintéséhez a kereskedő vagy annak kijelölt harmadik személy számára. A Nem kézbesíthető termékre vonatkozó eljárás akkor kezdődik, amikor a Nem kézbesíthető termék megtekintése megtörtént az első mondat szerint. Ha azonban a kereskedő vagy a kijelölt harmadik személy a vásárlóval egyeztetve, annak szükséges együttműködése ellenére nem biztosítja a Nem kézbesíthető termék megtekintését megfelelő időn belül, legkésőbb azonban 10 nappal a hiba bejelentése után, akkor az eljárás a hiba bejelentésének napján kezdődik.
  • A kereskedő a hiba eltávolításakor biztosítja a termék eltávolítását és a javított vagy cserélt termék telepítését, ha az csere vagy javítás szükséges.
  • A kereskedő felelős a hibáért, amely a termék, digitális tartalom vagy összeszereléséből, vagy telepítéséből ered, a Polgári Törvénykönyv 619. § (4) bekezdése szerint.
  • A vásárló jogosult dönteni, hogy melyik jogát gyakorolja a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerint, és köteles erről azonnal tájékoztatni a kereskedőt vagy a jogosult személyt. A vásárló döntése alapján, hogy mely jogát gyakorolja a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerint, a kereskedő vagy a kijelölt személy köteles meghatározni a hiba eltávolításának módját.
  • A felelősség nem vonatkozik a hibákra, amelyekről a vásárló és a kereskedő a szerződés megkötésekor csökkentett árat állapítottak meg, és amelyről a vásárlónak e körülmény figyelembevételével tudnia kellett.
  • A kereskedő nem vállal felelősséget a termék hibáiért, ha:
  1. ha a vásárló nem érvényesítette jogát a kereskedő felelősségével kapcsolatosan a termék hibájáért a kereskedő felelősségvállalásának időtartama alatt,
  2. ha a termék hibáját mechanikai sérülés okozta, amelyet a vásárló okozott,
  3. ha a termék hibája olyan körülmények között keletkezett, amelyek nem felelnek meg a termék természetes környezetének megfelelő intenzitásnak, páratartalomnak, kémiai és mechanikai hatásoknak,
  4. ha a termék hibája szakszerűtlen kezelésből, üzemeltetésből vagy a termék gondozásának elhanyagolásából ered,
  5. ha a termék hibája a termék túlzott terheléséből vagy a termék használatának a dokumentációban vagy a termék használatának általános elveiben meghatározott feltételekkel ellentétes módon történő használatából adódott,
  6. ha a termék hibája a termék elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események következménye,
  7. ha a termék hibája a termék véletlenszerű romlásából és véletlenszerű károsodásából ered,
  8. ha a termék hibája szakszerűtlen beavatkozásból, vízkárosodásból, tűzből, statikus vagy atmoszferikus áramlásból vagy más vis maior beavatkozásból ered,
  9. ha a termék hibája olyan személy beavatkozása miatt keletkezett, aki nem jogosult a termékkel való beavatkozásra.

Ha a szállítmány nem teljes, vagy ha nyilvánvaló hiba van, amelyet a vásárló a szállítmány átvételekor ellenőrzéssel észlelhetett, és amelyet nem jelentett be a kereskedő képviselőjének az ezen üzleti feltételek 5.9. pontja szerint, akkor a hiba későbbi kifogásolása csak abban az esetben lesz elfogadott, ha a vásárló bizonyítja, hogy a kifogásolt hiba már a termék átvételekor jelen volt.

  • A hibák kijavításának eredményéről a kereskedő az eljárás befejezését követően haladéktalanul telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a vásárlót, és a termékkel együtt, vagy e-mailben küldi el a hiba kijavításának dokumentumát.
  • A sporttáplálkozási termékek, ajándékkosarakban található élelmiszerek és állati takarmányok szavatossági ideje több mint 2 hónap a lejárati dátum előtt. Ha a szavatossági idő rövidebb, a kereskedő telefonon vagy e-mailben értesíti a vásárlót, és a csomagot csak a vásárló beleegyezésével küldi el.
  • Ha a terméket új termékre cserélik, a vásárló olyan dokumentumot kap, amely tartalmazza a termékcsere információit, és az esetleges további hibák kijavítását a vásárlási szerződés és ez a dokumentum alapján kell érvényesíteni. Ha a terméket újra cserélik, a jótállási idő újra kezdődik az új termék átvételétől, de csak az új termékre vonatkozóan.
  • A hibák kijavítására vonatkozó eljárás csak azokra a hibákra vonatkozik, amelyeket a Hiba bejelentő dokumentumban és a termék hibás bejelentésének igazolásában a 6. pont szerint jeleztek.
  • A vásárló joga, hogy hibát érvényesítsen, miután élt jogával és kérte a kereskedőtől a hiba kijavítását a 3. pont szerint, elfogyott, és függetlenül az eljárás eredményétől, a ugyanazon egyedi hiba (nem az ugyanazon típusú hiba) ismételt bejelentése a szakértői vélemény vagy szakértői állásfoglalás benyújtása nélkül elutasításra kerül.
  • Ezek a 8. pontban szereplő feltételek kifejezetten nem alkalmazandók azokra a felekre, akik nem felelnek meg a vásárló fogalmának, ahogyan azt a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdése meghatározza.

 

  1. Személyes adatok és azok védelme
  • A szerződő felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a vásárló természetes személy, a rendelés megfelelő teljesítése és kézbesítése érdekében köteles a vásárlónak a rendelés során megadni nevét, címét, ideértve a postai irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét.
  • A szerződő felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a vásárló jogi személy, a rendelés megfelelő teljesítése és kézbesítése érdekében köteles a vásárlónak a rendelés során megadni cége nevét, székhelyét, ideértve a postai irányítószámot, cégjegyzékszámát, közösségi adószámát (amennyiben van ilyen), telefonszámát és e-mail címét.
  • A vásárló, aki regisztrált az online boltban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatokat, valamint lemondhatja a regisztrációt a weboldalon a „Bejelentkezés” részen keresztül.
  • Az kereskedő értesíti a vásárlót, hogy az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) alapján, amely az egyének személyes adataik védelmét és azok szabad áramlását szabályozza, és amely hatályon kívül helyezi a 95/46/EK irányelvet (általános adatvédelmi rendelet), az kereskedő, mint az adatkezelő a szerződés megkötésének előzetes fázisában, vásárló hozzájárulása nélkül, személyes adatokat kezelhet. Az adatkezelés elengedhetetlen a szerződés teljesítéséhez, amelyben a vásárló a szerződő fél.
  • Az kereskedő a 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján jogos érdekek alapján az áru vagy szolgáltatás kézbesítése után a vásárló személyes adatait közvetlen marketing céljára is kezelheti, és információkat küldhet a vásárló e-mail címére új termékekről, akciókról és kedvezményekről.
  • Az kereskedő vállalja, hogy a vásárló személyes adatait a vonatkozó EÚ jogszabályokkal összhangban kezeli.
  • Az kereskedő kijelenti, hogy az adatkezelést kizárólag az ezekben az üzleti feltételekben megjelölt célra végzi.
  • Az kereskedő kijelenti, hogy a vásárló személyes adatait más célokra csak akkor gyűjti, ha ahhoz megfelelő jogalapja van, és biztosítja, hogy az adatokat kizárólag az adott céloknak megfelelő módon kezelje, és nem fogja összevonni azokat más, eltérő célokra gyűjtött személyes adatokkal.
  • A vásárlót a rendelés elküldése előtt arra kérik, hogy egy jelölőnégyzet kipipálásával erősítse meg, hogy az kereskedő megfelelő, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta őt az alábbiakról:
  1. Személyazonosító adatai, amelyek az üzleti feltételek 1. cikkelyében szereplő módon igazolják a kereskedő személyazonosságát,
  2. Kapcsolattartási adatai a kereskedőnek, illetve a kereskedő felelős személyének,
  3. Személyes adatok feldolgozásának célja, amely a kereskedő és a vásárló közötti adásvételi szerződés megkötése, és a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,
  4. Hogy a vásárló köteles megadni a kért személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötéséhez, valamint a rendelés megfelelő teljesítéséhez és kézbesítéséhez,
  5. Ha a feldolgozás az EU rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján történik, a kereskedő jogos érdeke a közvetlen marketing,
  6. A harmadik fél azonosító adatai, amely cég a vásárlónak kiszállítja a megrendelt terméket, illetve más személyek vagy a személyes adatok címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatai, ha azok léteznek,
  7. A személyes adatok megőrzési ideje, illetve annak meghatározásához szükséges kritériumok,
  • A kereskedő kijelenti, hogy a személyes adatokat a jóhiszeműség elvének megfelelően fogja kezelni, és olyan módon jár el, amely nem ellentétes az Európai Unió rendeletével (GDPR) és más alkalmazandó jogszabályokkal, és nem fogja megkerülni azokat.
  • A kereskedő az Európai Unió rendeletével (GDPR) összhangban az alábbi információkat biztosít a vásárlónak, akinek az adatait kezeli:
  1. a kereskedő és szükség esetén a kereskedő képviselőjének azonosító adatai és elérhetőségei,
  2. a felelős személy elérhetőségei,
  3. a személyes adatok feldolgozásának céljai, valamint a feldolgozás jogalapja,
  4. ha a feldolgozás az Európai Unió rendelete (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, a kereskedő vagy harmadik fél jogos érdekei,
  5. a személyes adatok címzettjeinek vagy a címzettek kategóriáinak köre, amennyiben létezik,
  6. ha releváns, információ arról, hogy a kereskedő személyes adatokat kíván átadni harmadik országba vagy nemzetközi szervezethez,
  7. a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy a megőrzési idő meghatározására vonatkozó kritériumok,
  8. információk a vásárló jogairól, hogy hozzáférést kérhet a személyes adataihoz, kérheti azok helyesbítését vagy törlését, illetve a feldolgozás korlátozását, vagy jogában áll kifogásolni a feldolgozást, valamint a jogot az adatok hordozhatóságára,
  9. a felügyeleti hatósághoz történő panasz benyújtásának joga,
  10. információk arról, hogy a személyes adatok megadása jogszabályi vagy szerződéses követelmény-e, vagy a szerződés megkötéséhez szükséges-e, illetve, hogy a vásárló köteles-e személyes adatokat megadni, valamint az adatmegadás elmaradásának esetleges következményei,
  11. az automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást.

A vásárló jogosult kérni a kereskedőtől az általa feldolgozott személyes adatok másolatát, és ehhez joga van megkapni az összes fent említett információt is. Minden további másolatért, amelyet a vásárló kér, a kereskedő díjat számíthat fel, amely az másolat készítésének adminisztratív költségeit fedezi.

  • Ha a vásárló írásban vagy elektronikus úton gyakorolja jogát a 11. pont szerint, és kérelme alapján úgy tűnik, hogy jogát a 9.11 pont szerint gyakorolja, akkor a kérelmet az ilyen szabályozás alapján nyújtott kérésnek kell tekinteni.
  • A vásárló jogot formálhat arra, hogy kifogást emeljen személyes adatainak feldolgozása ellen, amelyet úgy vélelmez, hogy közvetlen marketing céljából, beleértve a profilalkotást, feldolgoznak, amennyiben az összefügg ezzel a közvetlen marketinggel. Ha a vásárló kifogást emel az ilyen típusú feldolgozás ellen, a kereskedő megszünteti a személyes adatok közvetlen marketing célú feldolgozását a kifogás kézhezvételének napjától, és az érintett vásárló adatait nem dolgozhatják fel ilyen célokra.
  • Ha a vásárló gyanítja, hogy a személyes adatait jogellenesen dolgozzák fel, panaszt nyújthat be a Szlovákiai Személyes Adatok Védelmi Hatóságához. Ha a vásárlónak nincs teljes jogképessége, akkor a jogait törvényes képviselője érvényesítheti.
  • A kereskedő megfelelő intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a vásárlónak minden információt, amely a 11. pontban szerepel, rövid, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva biztosítson. A kereskedő elektronikus úton vagy a Rendeletnek megfelelő egyéb módon adja át az információkat, amelyeket a vásárlóval előzetesen egyeztetnek.
  • Az intézkedésekről, amelyek a vásárló kérelme alapján történtek, a kereskedő haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót, minden esetben legkésőbb egy hónapon belül a kérelem beérkezését követően.
  • A kereskedő ezúton tájékoztatja a vásárlót, hogy a szerződés teljesítése céljából a vásárló személyes adatait feltehetően az alábbi harmadik fél számára, illetve címzettek köréhez biztosítják és hozzáférhetővé teszik:

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, cégjegyzékszám: 36624942, bejegyezve a Besztercebányai Kerületi Bíróság Cégbíróságán, Sro szakasz, 9084/S bejegyzési szám alatt

 

  1. Élállás az adásvételi szerződéstől
  • Ha az kereskedő nem tudja teljesíteni a vásárlási szerződésből eredő kötelezettségeit az árukészlet kimerülése, az áru elérhetetlensége, vagy ha a gyártó, importőr vagy beszállító megszakította a gyártást, vagy olyan súlyos változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették az kereskedő szerződéses kötelezettségeinek teljesítését, vagy ha vis maior körülmények miatt, vagy ha minden tőle elvárható erőfeszítést megtéve sem képes a terméket az átvételre megadott időn belül szállítani a vásárlónak, az kereskedő köteles haladéktalanul tájékoztatni a vásárlót az ilyen körülményekről, és egyben köteles ajánlani a vásárlónak csereterméket vagy lehetőséget biztosítani számára a szerződéstől való elállásra, illetve a rendelés lemondására, ha a vásárlási szerződés még nem jött létre. A rendelés lemondása telefonon vagy e-mailben történhet. Ha a vásárló megfelelő időn belül nem fogadja el az kereskedő által felkínált cserét, és nem is áll el a szerződéstől, akkor az kereskedő jogosult elállni a szerződéstől, és ha a vásárló már kifizette a vásárlási árat vagy annak egy részét, az kereskedő köteles a kifizetett összeget vagy annak egy részét 14 napon belül visszatéríteni a vásárlónak, az elállás beérkezésétől számítva.

Ha az kereskedő a fenti okok miatt nem képes a vásárló számára a rendelésben feltüntetett áron biztosítani az árut, és erről a vásárlót a rendelés végleges elfogadása előtt tájékoztatja, az kereskedő nem köteles elfogadni a vásárló ajánlatát a vásárlási szerződés megkötésére.

Ha a vásárló a vásárlási szerződéstől eláll, vagy lemondja a rendelést a fenti okok alapján, az kereskedő köteles a vásárló által már kifizetett előleget a vásárlási szerződésben meghatározott áruért indokolatlan késedelem nélkül visszatéríteni, legkésőbb azonban 14 napon belül a szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számítva, ugyanazzal a fizetési móddal, amit a vásárló alkalmazott, kivéve, ha más visszafizetési módot nem állapodnak meg a vásárlóval, és mindezt úgy, hogy a vásárlónak további költségeket ne számoljanak fel.

  • A vásárló jogosult elállni a vásárlási szerződéstől indoklás nélkül a 19. § és azt követő rendelkezések szerint 14 napon belül a termék átvételétől számítva, illetve a szolgáltatási szerződés vagy digitális tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötésétől számítva, amelyet az kereskedő nem anyagi hordozón nyújt, amennyiben az kereskedő időben és megfelelő módon teljesítette az információs kötelezettségeit a 15. § szerint.
  • A vásárló ezen időtartamon belül a termék átvételét követően kibontani és kipróbálni jogosult, a hagyományos „bolti” vásárlásnál megszokott módon, annak érdekében, hogy megismerje a termék természetét, tulajdonságait és működőképességét.
  • A szerződéstől való elállás határideje azon a napon kezdődik, amikor a vásárló vagy általa kijelölt harmadik fél, kivéve a szállítót, átveszi a megrendelt termék minden egyes részét, vagy ha
    1. Ha a vásárló egy rendelés keretében több terméket rendelt, a termékeket külön-külön szállítják, a legutolsó termék átvételétől számítva.
    2. Ha a termék több alkatrészből vagy darabból áll, az átvétel a legutolsó alkatrész vagy darab átvételétől számítva kezdődik.
    3. Ha a termékek egy meghatározott időszak alatt ismételten kerülnek szállításra, az első szállított termék átvételétől számítva kezdődik.
  • A vásárló jogosult a vásárlási szerződéstől elállni még a visszalépési határidő lejárta előtt.
  • A vásárló a távollevők között kötött szerződéstől való elállási jogot papíralapú vagy más tartós adathordozón is érvényesítheti. A vásárló a szerződéstől való elállásra vonatkozó mintaformanyomtatványt használhat, amely az ÁSZF 1. számú mellékletét képezi, és PDF formátumban letölthető ezen a linken: Elállási nyilatkozat.
  • Az előző pontban említett vásárlási szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell olyan információkat, amelyek alapján az üzlet képes egyértelműen és kétség nélkül azonosítani a rendelést és a terméket, amelyet a vásárló vissza szeretne küldeni. Ilyenek például a mintaformanyomtatványban szereplő adatok, amelyek az ÁSZF 1. számú mellékletét képezik: a vásárló azonosítása, rendelés dátuma vagy száma, a termék neve és specifikációja. Ajánlott megadni a visszafizetési módszert is, például a vásárló bankszámlaszámát és/vagy postai címét.
  • Az üzlet köteles haladéktalanul, az elállásról szóló értesítés kézhezvételét követően megerősíteni a vásárló számára a kézhezvételt tartós adathordozón, amennyiben a vásárló az üzlet online felületén elérhető elállási funkció vagy nyomtatvány segítségével tett elállási nyilatkozatot.
  • Ha a vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, akkor a vásárláskor kötött minden kiegészítő szerződés is automatikusan megszűnik a vásárlási szerződés elállásával egyidejűleg. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a felek kifejezetten megállapodnak a kiegészítő szerződés további érvényességéről. A vásárlót nem lehet semmilyen költség, vagy egyéb díj megfizetésére kötelezni a kiegészítő szerződés megszüntetésével kapcsolatban, kivéve azokat a költségeket és díjakat, amelyek a 21. § (3) és (5) bekezdéseiben, valamint a 22. § (3) bekezdésében a törvényben előírtak szerint merülnek fel, illetve a szolgáltatás díját, ha a szerződés tárgya szolgáltatásnyújtás, és a szolgáltatás teljes egészében megtörtént.
  • A vásárló köteles a vásárlási szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül, de legkésőbb ezen határidőn belül visszaküldeni az árut az üzlet székhelyére, vagy átadni azt az üzlet által kijelölt személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az üzlet felajánlja, hogy személyesen vagy általa kijelölt személy veszi át az árut. Az első mondat szerinti határidő akkor tekinthető betartottnak, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadják a szállítónak.
  • A vásárló köteles visszaküldeni az árut az üzletnek, amelynek teljesnek, sértetlennek, lehetőség szerint az eredeti csomagolásában és használatlan állapotban kell lennie.
  • Javasolt az áru biztosítása. Az utánvétes küldeményeket az üzlet nem veszi át. Az üzlet köteles a vásárlási szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni minden olyan kifizetést, amelyet a vásárlótól a vásárlási szerződés alapján vagy annak összefüggésében kapott, beleértve a szállítási, kézbesítési, postai költségeket és egyéb díjakat. Az üzlet nem köteles visszatéríteni a vásárlónak a fent említett összegeket, amíg nem kapta meg az árut, vagy amíg a vásárló nem igazolja az áru visszaküldését, hacsak az üzlet nem ajánlotta fel, hogy személyesen vagy általa kijelölt személy veszi át az árut.
  • Az üzlet köteles a vásárlónak minden visszatérített kifizetést visszafizetni az elállás mértékének megfelelően, ha a vásárló nem mondott le teljes egészében a távollevők között kötött szerződésről, hanem csak egyes termékek vonatkozásában állt el. Az üzlet nem számíthat fel további költségeket szállításra, kézbesítésre, postai díjakra és egyéb költségekre.
  • Az üzlet nem köteles megfizetni a vásárlónak a többletköltségeket, ha a vásárló kifejezetten más szállítási módot választott, mint amit az üzlet a legolcsóbb szállítási módként ajánlott. A többletköltség a vásárló által választott szállítási mód és az üzlet által kínált legolcsóbb szállítási mód közötti különbséget jelenti.
  • A vásárló viseli a visszaküldés költségeit, kivéve, ha az üzlet vállalta, hogy ő viseli ezeket a költségeket, vagy ha az üzlet nem teljesítette a 15. § (1) bekezdés g) pontjában előírt kötelezettséget.
  • A vásárló felelős az áru értékének csökkenéséért, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja azt, ami szükséges az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához. A vásárló nem felelős az áru értékének csökkenéséért, ha az üzlet nem teljesítette az információs kötelezettségét a vásárló jogáról, hogy elálljon a szerződéstől a 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint.
  • Az üzlet köteles a vásárlónak a termék vételárát ugyanazzal a módon visszafizetni, ahogyan a vásárló a kifizetést teljesítette, kivéve, ha más visszatérítési módot állapodnak meg a vásárlóval, és mindezt úgy, hogy a vásárlót ne terheljék további költségek ebben a vonatkozásban.
  • Ha a vásárló eláll a szerződéstől, és olyan árut küld vissza, amely használt, sérült vagy hiányos, a vásárló köteles megtéríteni az üzletnek:
    1. az értékcsökkenést, amely a termék értékének csökkenéséből ered a Polgári Törvénykönyv 457. §-a szerint, a tényleges összegben,
    2. a kereskedőnek az áru javítása és annak eredeti állapotba hozása kapcsán felmerült költségei, a garancián kívüli szerviz díjszabása alapján.

A vásárló köteles a jelen pontban foglaltak szerint a kereskedőnek kártérítést fizetni, legfeljebb a termék vételára és a termék értéke közötti különbség összegéig a szerződés felbontásának időpontjában.

  • A kereskedő és a vásárló közötti követelések egyoldalú beszámítása, amely a szerződés felbontása alapján keletkezik a 19. § (1) bekezdésének értelmében, tilos.
  • A 19. § (1) bekezdésének megfelelően a vásárló nem mondhatja le a szerződést, amelynek tárgya:
  • olyan áruk szállítása, amelyeket a vásárló specifikációi alapján készítettek, vagy amelyeket egyedileg készítettek,
  • olyan áruk szállítása, amelyek gyors minőségromlásnak vagy elromlásnak vannak kitéve,
  • olyan áruk szállítása, amelyek védőcsomagolásban vannak, és a csomagolás az egészség vagy higiéniai okok miatt nem megfelelően visszaváltható, és amelynek védőcsomagolása a szállítást követően sérült,
  • olyan hangfelvételek, képi felvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása, amelyek védőcsomagolásban vannak, és amelyet a szállítást követően megsérültek,
  • olyan áruk szállítása, amelyek jellegük miatt a szállítást követően elválaszthatatlanul más árukkal keveredhetnek,
  • digitális tartalom szállítása nem anyagi hordozón, ha a szállítás megkezdődött a vásárló kifejezett beleegyezésével, és a vásárló kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy ezen beleegyezése révén elveszíti a jogot a szerződés felbontására a digitális tartalom szállításának megkezdésével, és a kereskedő megerősítést nyújtott erről a vásárlónak,
  • szolgáltatás nyújtása, ha annak nyújtása a vásárló kifejezett beleegyezésével megkezdődött, és a vásárló kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy ezen beleegyezése révén elveszíti a jogot a szerződés felbontására a szolgáltatás teljes nyújtása után, és ha a szolgáltatás teljes nyújtása megtörtént;
  • A jelen üzleti feltételek 10. pontjának rendelkezései kifejezetten nem alkalmazandók azokra az alanyokra, akik nem felelnek meg a vásárló fogalmának a 52. § (4) bekezdése alapján az Polgári Törvénykönyvben.

 

  1.  Záró rendelkezések
  • Amennyiben a szerződés írásbeli formában jön létre, annak bármilyen módosítása írásbeli formát igényel.
  • A felek megállapodtak abban, hogy a közvetlen kommunikációjuk e-mail üzenetek formájában történik.
  • A jelen üzleti feltételekben nem szabályozott kérdésekben az irányadó a Polgári Törvénykönyv, a vonatkozó törvények, a 22/2004. törvény a távkereskedelemről és a 128/2002. törvény a vásárlóvédelemről, valamint azok módosításai, illetve egyéb vonatkozó jogszabályok.
  • A vásárló jogában áll panaszt benyújtani a kereskedőhöz, ha vita keletkezik a vásárló és a kereskedő között a jótállás jogai vagy más vásárlói jogok megsértése kapcsán. Ha a kereskedő a panaszra elutasító választ ad, vagy nem válaszol arra 30 napon belül a benyújtástól számítva, a vásárlónak joga van kezdeményezni a vitás ügy alternatív vitarendezését a 391/2015. számú törvény 12. §-a alapján a vásárlói jogviták alternatív rendezéséről és egyéb jogszabályok módosításáról.

A kereskedővel kapcsolatos vásárlói jogviták alternatív vitarendezésének illetékes hatósága a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Pozsony, www.soi.sk, vagy egy másik illetékes jogi személy, amely szerepel az alternatív vitarendezési szervezetek nyilvántartásában, amelyet a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma vezet (a nyilvántartás elérhető itt: http://www.mhsr.sk); a vásárlónak joga van választani, hogy melyik alternatív vitarendezési szervhez fordul.

  • A vásárló a vitájának alternatív rendezésére online vitarendezési platformot használhat, amely elérhető a következő weboldalon: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  • Ezek a szerződési feltételek a vásárlóval kötött adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
  • A vásárló az rendelés elküldése előtt fel lesz kérve, hogy jelölje be a jelölőnégyzetet, amellyel megerősíti, hogy megismerkedett ezen szerződési feltételekkel, elolvasta azokat, megértette azok tartalmát, és teljes mértékben elfogadja őket

 

  1. melléklet

Minta űrlap a szerződéstől való elálláshoz

(Töltse ki és küldje el ezt az űrlapot csak abban az esetben, ha el kíván állni a távollevők között kötött szerződéstől.)

 

Cím: TrueOne, s.r.o., Székhely: Školská 40, 022 01 Čadca; info@elvisia.hu; +36 1 901 0121

 

Ezúton értesítem/értesítjük (), hogy elállok/elállunk () a következő termék szállítására vagy szolgáltatásának teljesítésére vonatkozó adásvételi szerződéstől: ..............

 

Megrendelés dátuma/Átvétel dátuma (*) ..............

 

A vásárló/vásárlók neve (*) ...............

 

A vásárló/vásárlók címe (*) ..............

 

Vásárló/vásárlók aláírása (*) (ha ezt a nyomtatott formátumban nyújtják be) ..........................

 

Dátum ..................

(*) A nem megfelelőt áthúzni.

 

 

 

  1. melléklet

Tájékoztató a vásárló jogairól a vásárlói szerződéstől való elállásról

 

  1. A szerződéstől való elállás joga

Ha vásárlóként vásárol, joga van a vásárlási szerződéstől indokolás nélkül elállni 14 napon belül.

Az elállási határidő 14 nappal azután jár le, hogy Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik fél (a fuvarozó kivételével) átveszi az árut, illetve a szolgáltatási szerződés megkötésének vagy a digitális tartalom más, nem fizikai médián történő szolgáltatásának napján.

A vásárlási szerződéstől való elállás jogának érvényesítése érdekében tájékoztasson minket egyértelmű nyilatkozattal (például postai levél, fax vagy e-mail formájában) arról, hogy eláll a vásárlási szerződéstől, a következő címen: TrueOne, s.r.o., Podzávoz 298, 022 01 Čadca; info@elvisia.hu; +36 1 901 0121.

Ehhez használhatja a vásárlási szerződéstől való elállás mintanyomtatványát, amelyet elküldtünk Önnek, és amely a vásárlási feltételek 1. mellékletében található. A mintanyomtatvány használata azonban nem kötelező. Ha szeretné, kitöltheti és elküldheti a vásárlási szerződéstől való elállás mintanyomtatványát, vagy bármely más egyértelmű nyilatkozatot a szerződéstől való elállásról elektronikus úton is, webáruházunk honlapján: www.elvisia.hu. Ha ezt a lehetőséget választja, az elállás elfogadását haladéktalanul visszaigazoljuk e-mailben, vagy más tartós adathordozón.

A vásárlási szerződéstől való elállás határideje akkor is érvényes, ha a szerződéstől való elállásról szóló értesítést a határidő lejárta előtt küldi el.

Ha a vásárlási szerződés tárgya árucikk vásárlása, akkor a szerződéstől elállhat még a lemondási határidő kezdete előtt is.

 

  1. A szerződéstől való elállás következményei

A szerződéstől való elállást követően minden olyan kifizetést visszatérítünk, amelyet a vásárlási szerződés megkötésével kapcsolatban fizetett, különösen a vásárlási árat, beleértve a szállítási költségeket is. Ez nem vonatkozik azokra a többletköltségekre, ha olyan szállítási módot választott, amely drágább, mint az általunk kínált legolcsóbb szállítási mód. A visszafizetés legkésőbb 14 napon belül történik, miután megkaptuk az elállási nyilatkozatot. A visszafizetés ugyanazzal a módon történik, amelyet a vásárlás során használt, hacsak más módot nem egyeztettünk, és nem számítunk fel további díjakat.

A visszafizetést visszatarthatjuk, amíg a terméket vissza nem kapjuk, vagy amíg nem bizonyítja, hogy visszaküldte a terméket, attól függően, hogy mi történik előbb. A terméket a lehető leghamarabb, de mindenképpen legkésőbb 14 napon belül vissza kell küldenie vagy vissza kell hoznia a cég székhelyére. Az időpontot úgy tekintjük teljesítettnek, ha a terméket még a 14 napos határidő letelte előtt postázza.

A termék visszaküldésének közvetlen költségeit Ön viseli. Felhívjuk figyelmét, hogy ha eláll a vásárlási szerződéstől, Ön felelős a termék értékcsökkenéséért, amely a termék átvételétől a visszaküldésig eltelt időszakban történt, amennyiben azt nem a termék természetének, jellemzőinek és funkcionalitásának megismeréséhez szükséges módon kezelte.

Ha szolgáltatás igénybevételét kérte a szerződési jogidőszak alatt, akkor köteles a ténylegesen teljesített szolgáltatásért fizetni, egészen addig, amíg el nem küldte nekünk az elállási nyilatkozatot.